S neprimeraným čakaním majú skúsenosť dve tretiny Slovákov. Najviac nás hnevá zbytočne strávený čas na pošte a na úradoch. Na státie v rade pri pokladni v potravinách sme si už zvykli.
Žijeme v rýchlej a uponáhľanej dobe. Čas sa stáva vzácnou komoditou. Najmä ten voľný, ktorý by sme chceli venovať svojej rodine alebo obľúbeným koníčkom. Preto nás akékoľvek neprimerané čakanie dokáže vykoľajiť. Väčšina slovenskej populácie z toho dôvodu už v minulosti odmietla niektorú z ponúkaných služieb. Výsledky zaujímavého prieskumu zverejnila spoločnosť Východoslovenská distribučná, a.s., ktorá si ho dala vypracovať.
Pokladne strpíme
Najčastejšie čakáme v potravinách, aspoň to uviedlo 33 % respondentov. Paradoxom je, že státie v rade pri pokladni nám zbytočné vrásky na čele až tak veľmi nerobí. Vybavenie do piatich minút je bezproblémové pre 67 % opýtaných. Dokonca sme ochotní čakať v potravinách ešte dlhšie. Do desiatich minút to akceptuje 92 % ľudí.
Rýchlejšie by sme chceli byť vybavení na poštách. Po potravinách tam čakáme tiež príliš často. S týmto stavom nie je spokojných 41 % opýtaných. Podobné je to u lekára a lekára špecialistu. Čakanie irituje takmer tretinu respondentov. Napriek tomu so sedením v čakárni lekára počítame a 30 minút je pre nás prijateľný čas.
Čakám, čakáš, čakáme
Viaceré inštitúcie si dnes uvedomujú, že spokojnosť klienta je priamoúmerná rýchlosti vybavenia jeho žiadostí a potrieb. Ak máme pocit, že neprimerane dlho čakáme, sme ochotní otočiť sa na opätku a odmietnuť službu, o ktorú sme mali pritom záujem, prípadne ju potrebujeme. Až 79 % opýtaných ľudí priznalo, že v minulosti odmietlo služby z dôvodu dlhého čakania. Vo všeobecnosti sme podľa prieskumu ochotní čakať na vybavenie našich potrieb 14 minút. To je čas, ktorí sme ochotní tolerovať. Aj preto napríklad Východoslovenská distribučná, a.s. skrátila približný čas čakania na zmluvu o pripojení na súčasných priemerných 15 minút.
Viac ako polovica našej populácie, až 54 % opýtaných, sa pritom s neprimeraným čakaním stretáva často. Veľmi často iba 15 %. Prieskum bol realizovaný agentúrou 2muse, na vzorke 519 respondentov, v dňoch 23.-24. augusta 2018.
Text a foto: PR